Gratis tips voor e-mailmarketing bij beurzen en events

Wil je jouw (potentiële) klanten op de hoogte houden van beurzen en evenementen? E-mailmarketing is daar een goede manier voor. Wij geven gratis tips voor een groter bereik van jouw nieuwsbrief

  1. Zorg voor een groot klantenbestand. Verzamel visitekaartjes op beurzen en vraag al jouw klanten om toestemming om ze op de verzendlijst te zetten. Spammen werkt averechts.
     
  2. Gebruik een prikkelende titel. Dit is de enige tekst die iemand in zijn overvolle e-mailbox ziet. Waarom zou hij jouw e-mail wel openen? Stel een vraag, geef gratis tips, of gebruik een getal: 5 manieren om de omzet te vergroten.
     
  3. Gebruik vetgedrukte tussenkopjes. Dit zijn de kernwoorden van de alinea en geeft de lezer meteen duidelijkheid waar het over gaat. Zorgt dat de tussenkopjes uitnodigen om door te lezen.
     
  4. Zoekwoorden: Staat de nieuwsbrief ook op internet? Gebruik dan zoekwoorden in de titel en de tussenkopjes. Zo stijgt de positie van jouw nieuwsbrief in de zoekmachines en komen er meer nieuwe bezoekers op de site.
     
  5. Wees spaarzaam met afbeeldingen in een e-mail. Veel e-mailprogramma’s blokkeren afbeeldingen in eerste instantie. Gebruik die afbeeldingen wel in de versie op internet. Denk ook bij de naam van foto’s en video’s aan zoekwoorden. Geef een alt-tekst mee die de foto omschrijft en informatie geeft aan Google.
     
  6. Gebruik geen ‘klik hier’ maar een ankertekst die laat zien wat er achter de link staat.
    Dus niet ‘klik hier om uw aanmelding te bevestigen’, maar bevestig jouw aanmelding!
     
  7. Zorg dat de lezer meteen op de juiste landingspagina komt en niet op de homepage.
     
  8. Wees kort en krachtig. Op internet scannen mensen, ze lezen niet.
     
  9. Schrijf uitnodigend en spreek de lezer direct aan. Net alsof hij al op jouw beursstand staat.

Vergeet niet om aan alle bezoekers van dit event te vragen of zij ook op de hoogte willen blijven van jouw volgende beurzen.

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By browsing this website, you agree to our use of cookies.